Zesentwintigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Het is meer dan een maand geleden dat ik de laatste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën) heb geschreven. De afgelopen dagen heb ik heel veel verzamelde links bekeken (ontvangen mede dankzij oud-collega Harm Weistra). Hieronder vind je elf samenvattingen van bijdragen over ChatGPT (en aanverwante technologieën) en 89 links

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De invloed van AI op het ontwikkelen van onderwijs en opleiden

Volgens Robin Gibson zal kunstmatige intelligentie (AI) op tien manieren van grote invloed zijn op ‘instructional design‘. De technologieën zijn niet nieuw, maar worden steeds meer alomtegenwoordig op het gebied van het ontwerpen en ontwikkelen van onderwijs en opleidingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vijfentwintigste bloemlezing over ChatGPT (en aanverwante technologieën)

Dit is mijn laatste blogpost voor de zomerstop. Daarom een extra uitgebreide bloemlezing over ChatGPT en aanverwante technologieën. Belangrijke nieuws van de afgelopen week is de lancering van twee concurrenten van ChatGPT. Google Bard is beschikbaar gekomen binnen de EU. Claude 2 vooralsnog alleen in de VS en Verenigd Koninkrijk.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Learning analytics gebruiken voor peer assessment (literatuurstudie)

Volgens Kamila Misiejuk en Barbara Wasson waren er tot nu toe geen overzichtsstudies gemaakt waarin wordt beschreven hoe learning analytics wordt ingezet om peer assessment mogelijk te maken. Met Learning Analytics for Peer Assessment: A Scoping Review willen zij in die leemte voorzien. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder