MOOCs hebben online leren weer op de kaart gezet (MOOC-bloemlezing 20) #elearnmooc

De laatste tijd wordt het nieuws over Massive Open Online Courses gedomineerd door twijfel van één van grondleggers van de zogenaamde xMOOCs, Sebastian Thrun, over het concept van de MOOC. En dan in het bijzonder de twijfel over het rendement en het verdienmodel. Maar er zijn ook andere berichten verschenen,

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Apps in onderwijs en onderzoek

Mobiele technologie is alomtegenwoordig binnen onderwijs en onderzoek. Dat heeft een recente studie van SURFnet weer eens laten zien (lees hier en hier een impressie). Tegelijkertijd is de diversiteit in mobiele apparaten en besturingssystemen groot. Het gebruik van apps leidt verder ook tot de nodige uitdagingen. Daarom biedt de SURFAcademy

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Positieve houding ten aanzien van ICT in het onderwijs bij studenten en docenten

Gisteren ben ik ingegaan op het recente trendrapport over mobiele technologie van SURFnet. Ik heb toen aangegeven dat ik nog in zou gaan op bevindingen met betrekking tot de attitude van de gebruikers ten aanzien mobiele technologie. Bekend maakt daarbij bemint. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder