Geleerde lessen rond participatie en betrokkenheid bij open en online leren

Wat kunnen we bij de ontwikkeling van massive open online courses leren van de Peer 2 Peer University (P2PU)? Die vraag staat in feite centraal in de bijdrage Learner Participation and Engagement in Open Online Courses: Insights from the Peer 2 Peer University. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een universitaire opleiding loont nog steeds

Het nut van een universitaire graad wordt met name in de Verenigde Staten regelmatig ter discussie gesteld. Jongeren zouden studieschulden opbouwen, terwijl ze toch geen goed betaalde banen kunnen krijgen. Onderzoek laat zien dat deze bewering niet klopt. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online samenwerkend leren terwijl studenten elkaar ook ontmoeten

Waarom zou je studenten online samen laten leren, terwijl zij elkaar ook in levende lijve ontmoeten? Online communiceren is immers complexer dan face to face communiceren? De bijdrage Collaborative Learning Spaces Become Virtual Reality geeft een deel van het antwoord. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Symposium Open en Online Education voor bestuurders en managers

Op dinsdag 11 maart 2014 organiseren SURF, het ministerie van OCW, de VSNU en de Vereniging Hogescholen het symposium Open en Online Education voor bestuurders en managers in het hoger onderwijs. Samen met collega Robert Schuwer mag ik hier een presentatie verzorgen. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wordt de belofte van adaptieve technologie voor meer gepersonaliseerd leren al waargemaakt?

Sinds de introductie van e-learning wordt beloofd dat lerenden eenvoudiger datgene kunnen leren wat aansluit op hun belevingswereld, ervaringen, kennis en voorkeuren. Tot dusver worden de hooggespannen verwachtingen onvoldoende waargemaakt. Aan de andere kant ontwikkelt technologie zich in rap tempo, waardoor de mogelijkheden om leren meer te personaliseren, worden vergroot.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder