Normaal internetgebruik leidt (waarschijnlijk) niet tot digitale dementie

J/M voor ouders besteedt aandacht aan de discussie over het gebruik van technologie op de hersenontwikkeling van kinderen. Wetenschappers kruisen nog steeds de degens over de vraag of het gebruik van internet slecht is voor de hersenontwikkeling, en dus voor leerprestaties. Toch lijkt vooral overmatig gebruik negatief te zijn. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OpenU/SURF Academy Masterclass “Mobiel leren in de toekomst”

Van 22 januari tot 30 januari 2014 organiseren het Welten-instituut (Open Universiteit) en de SURFAcademy de gratis online masterclass “Mobiel leren in de toekomst”. Hoogleraar Marcus Specht zet samen met collega’s de belangrijkste ontwikkelingen rond mobiel leren op een rij, en verbindt deze vervolgens aan de organisatie en inrichting van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT in onderwijs implementeren: spanning tussen beheersbaarheid en innovatie

Vandaag heb ik tijdens de Onderwijsconferentie van het Regio college twee keer een masterclass verzorgd over de implementatie van ICT in het onderwijs. Ik heb hierin ondermeer gewezen op de gezamenlijke verantwoordelijkheid binnen onderwijsinstellingen voor een succesvolle implementatie. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De toenemende diversiteit van massive open online courses (MOOC-bloemlezing 21) #elearnmooc

Mijn laatste bloemlezing over massive open online courses dateert alweer van 25 november 2013. Laat ik voorafgaand aan mijn eerste werkdag van het nieuwe jaar daarom maar weer eens aandacht besteden aan MOOCs. De rode draad is m.i. dat de diversiteit op dit gebied sterk toe zal nemen, en dat

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder