Waar is wearable computing in het Horizon-rapport gebleven?

Gisteren is editie 2014 van het Horizon-rapport verschenen. Dit rapport beschrijft trends die de adoptie van ICT in het (hoger) onderwijs bevorderen, belangrijke uitdagingen hierbij en belangrijke ontwikkelingen op het gebied van leertechnologie. Wat valt mij dit keer op? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT en onderwijs: een ‘Doorkijk’ naar de toekomst

Vanmiddag verzorg ik een presentatie tijdens een afscheidsbijeenkomst van Leon Souren. Leon werkt als Teamleider en coördinator van het Onderwijscentrum van de Nieuwste Pabo (een gezamenlijk van Zuyd Hogeschool en Fontys), en gaat met pensioen. Ik ken Leon echter al véél langer. Daar verwijst ook de titel van mijn presentatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Verbind learning analytics met principes van goed onderwijs

Norm Friesen heeft een position paper geschreven over learning analytics. Daarin gaat hij in op de betekenis van ‘learning’ en ‘analytics’, en beschrijft hij twee niveaus waarop learning analytics worden toegepast. Ook bespreekt hij enkele voorbeelden van toepassingen van learning analytics, en waarschuwt hij voor te hoog gespannen verwachtingen. Friesen

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder