Kunnen we MOOCs uit certificering financieren?

Het verdienmodel van Massive Open Online Courses is één van de kwetsbaarheden van dit fenomeen. Donald Clark meent dat de populariteit van Coursera’s Signature Track laat zien dat MOOCs wel degelijk gefinancierd kunnen worden. Ik heb echter nog steeds twijfels. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Tussentijds toetsen leidt tot gerichter studeren in het voortgezet onderwijs

Tussentijds, formatief, toetsen leidt tot betere resultaten bij de eindbeoordeling. Dit zogenaamde ‘testing-effect’ is al langer geleden vastgesteld voor het hoger onderwijs. OU-promovenda Kim Dirkx heeft dit effect nu ook vastgesteld voor het voortgezet onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Factoren die mate van uitval volwassen deeltijd studenten beïnvloeden #yam

In Nederland is mede dankzij het recente rapport van de commissie Rinnooy Kan meer aandacht voor deeltijd hoger onderwijs. De veelal volwassen doelgroep verschilt echter van reguliere studenten. Volgens Marian Cohen en Scott Greenberg beïnvloeden drie factoren of deeltijd studenten de studie volhouden of niet. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder