Pitches met peer review als creatieve verwerkingsopdracht

Twee weken geleden heb ik een gastcollege verzorgd over leren in een virtuele wereld. Gisteravond heb ik een aantal verwerkingsopdrachten van studenten bekeken. Zij moesten pitches maken, en elkaars pitches reviewen. Een mooie e-learning toepassing, die volgens mij breder toepasbaar is. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Slimmer zoeken vergroot waarde van Twitter voor leren #e-learning

Tijdens presentaties en workshops stel ik dikwijls dat Twitter veel potentie heeft voor leren, maar dat de gebrekkige filtermogelijkheden deze potentie aantasten. Je kunt echter ook slimmer zoeken op Twitter, met positieve invloed voor leren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kun je online video’s gebruiken om effectief te leren?

Ik ben zelf voorstander van het gebruik van online video’s binnen het onderwijs, bijvoorbeeld in het kader van de flipped classroom. Mits die video’s goed zijn gemaakt. In Do Video Lessons Reinforce Learning, or Just Reinforce Pre-existing Incorrect Understanding? vraagt Kelly Walsh zich echter op basis van onderzoek af of online

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat we weten over het bestrijden van dyscalculie, over betekenisvol leerzaam gamen en over multimedia en digitale toetsen?

Er is weer een nieuwe editie van 4W uit. Dit wetenschappelijke tijdschrift van Kennisnet presenteert elk kwartaal op een toegankelijke manier een overzicht van opbrengsten en werking van ict in het onderwijs. In editie 1 van 2014 vind je drie artikelen. De veel te lange titel van deze blog post

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder