Factoren die mate van uitval volwassen deeltijd studenten beïnvloeden #yam

In Nederland is mede dankzij het recente rapport van de commissie Rinnooy Kan meer aandacht voor deeltijd hoger onderwijs. De veelal volwassen doelgroep verschilt echter van reguliere studenten. Volgens Marian Cohen en Scott Greenberg beïnvloeden drie factoren of deeltijd studenten de studie volhouden of niet. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is de diversiteit aan applicaties een vloek of een zegen voor het onderwijs? #cviov

Eén van de zaken die mij tijdens conferenties als het CvI-congres altijd opvalt, is de enorme diversiteit aan applicaties die enthousiaste docenten gebruiken om hun onderwijs mee te versterken of te vernieuwen. Deze diversiteit heeft echter meerdere kanten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De flipped classroom als laatste stuiptrekking van een verouderd onderwijssysteem?

De hoogleraren Cathie Norris en Elliot Solloway beschouwen het concept van de flipped classroom, gepersonaliseerd leren en interactieve video's als 'de laatste snik' van een verouderd onderwijssysteem. Jane Hart meent dat dit ook voor MOOCs en corporate learning geldt. Ik stel hier vraagtekens bij. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder