Massive Open Online Course over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs #moocblou

Op 27 oktober aanstaande gaat de derde editie van de HANDSON MOOC van start. Deze Engelstalige massive open online course gaat over het ontwerpen van ICT-rijk onderwijs. Het Welten-instituut van de Open Universiteit is betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering. Speciaal voor Nederlandse deelnemers start deze MOOC met een online

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Radicale ideeën die het hoger onderwijs kunnen veranderen

Margaret Rhodes presenteert vier ideeën die een flinke impact kunnen hebben op de leerdoelen, didactiek en organisatie van het hoger onderwijs. Deze ideeën zijn gebaseerd op een onderzoek van Stanford. De ideeën zijn soms al honderden jaren oud, maar worden vaak niet meer toegepast. Tijd om ze af te stoffen?

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Is de ‘MOOC Revolutie’ nog niet voorbij?

Massive open online courses lijken dezelfde ontwikkeling door te maken als veel technologieën, en ook als ‘technology enhanced learning’. Na een periode van overspannen reacties, volgt de fase van desillusie. Volgens Jeffrey Selingo is de ‘MOOC Revolutie’ echter nog niet voorbij. Dat zou betekenen dat het plateau van productiviteit over

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

yOULearn: digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit

Een week of twee geleden heb ik geblogd over het gerommel op de markt van elektronische leeromgevingen. Op dit moment is de Open Universiteit bezig met de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe digitale leer- en werkomgeving. Het programma hiervan heet yOULearn. In deze blogpost wil ik één en ander

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder