Is al het onderwijs ‘blended learning” en wat is de rol van de docent? #moocblou

In het kader van de MOOC over ‘blended learning ontwikkelen’ heb ik twee vraaggesprekken gehouden met hoogleraar Paul Kirschner. Daarin gaan we in op gebruikte terminologie en op de rol van de docent bij het integreren van ICT in zijn onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De meerwaarde van ICT voor onderwijs, opleiden en leren (deel 2)

ICT kan leren effectiever, efficiënter en aantrekkelijker maken. In een aantal blogposts zet ik op hoofdlijnen op een rij hoe dat gerealiseerd kan worden. In deze blogpost licht ik toe hoe ICT de leeromgeving van lerenden kan vergroten, en hoe ICT krachtige leeromgevingen kan faciliteren. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De meerwaarde van ICT voor onderwijs, opleiden en leren (deel 1)

ICT kan leren effectiever, efficiënter en aantrekkelijker maken. In een aantal blogposts zet ik op hoofdlijnen op een rij hoe dat gerealiseerd kan worden. In deze blogpost licht ik toe hoe ICT de flexibiliteit van onderwijs, opleiden en leren kan vergroten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Van elektronische leeromgeving naar “learning ecosystem”

De Educause Learning Initiative signaleert een ontwikkeling van alomvattende elektronische leeromgevingen naar leer-ecosystemen. Men ziet daarbij kansen, maar ook onzekerheden. De Nederlandse Open Universiteit is overigens met deze ontwikkeling aan de slag. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder