Stand van zaken ontwikkeling en implementatie DLWO yOUlearn

Begin oktober heb ik geblogd over de ‘agile’ ontwikkeling en de implementatie van de nieuwe digitale leer- en werkomgeving van de Open Universiteit, yOUlearn. Vandaag hebben we een eerste versie gepresenteerd aan de stuurgroep. Een mooie gelegenheid om een update te geven van de stand van zaken. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Augmented reality en interactief leren

Vanavond sprak ik tijdens het jaarlijkse Edubloggersdiner met Paul Laaper over augmented reality. Paul gebruikt QR-codes en NFC-tags om zijn onderwijs mee te versterken. Deze, en andere, toepassingen van augmented reality kunnen interactiviteit toevoegen aan leeractiviteiten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderwijsinnovaties via organisatieherontwikkeling?

Als het gaat om onderwijsinnovaties, kijken we vaak ook naar verandermanagement. Het is de vraag of dit geen achterhaalde benadering is. Deze benadering houdt namelijk onvoldoende rekening met de eigen regie van ‘kritische succes actoren’. Tegelijkertijd lijkt dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Van e-learning naar i-learning #NVMO2014

Vandaag heb ik een keynote mogen verzorgen tijdens het jaarcongres van de Nederlandse Vereniging voor Medisch Onderwijs (NVMO). Het hoofdthema was ‘leren in interactie’. Mijn keynote ging in op het gebruik van ICT voor interactief leren. Met een knipoog ‘i-learning’ genoemd. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder