Opnames conferentie ‘Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar’ beschikbaar #OU_OW #welteninstituut

Op 7 november j.l. vond de conferentie van het Welten-instituut plaats. Vandaag zijn de video-opnames van de plenaire gedeeltes voor alle belangstellenden beschikbaar gekomen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De berichten over het einde van MOOCs zijn schromelijk overdreven

Massive open online courses vormen wellicht niet de ‘change agent’ van het hoger onderwijs, die sommigen verwachten en anderen hopen. MOOCs sluiten wel aan bij trends die de fundamenten van het huidige systeem van hoger onderwijs kunnen aantasten. Wat mij betreft is die ontwikkeling niet per definitie positief. Ze raken volgens

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Vernieuwende didactische benaderingen 2014

Welke innovatieve didactische benaderingen worden mogelijk gemaakt dankzij nieuwe technologieën? Een recente publicatie van de Britse Open Universiteit geeft hier zicht op. Daaruit blijkt dat niet altijd sprake is van een hele nieuwe benadering, maar van een innovatie die eindelijk het omslagpunt van bredere acceptatie heeft bereikt. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder