Reflectie op de Online Educa Berlijn 2014 #OEB14

De afgelopen dagen heb ik uitgebreid verslag gedaan van editie 20 van de Online Educa Berlijn. In deze bijdrage wil ik op hoofdlijnen terugblikken op organisatie, opzet en  inhoud van dit internationale congres over technology enhanced learning. In totaal gaat het om zeven organisatorische en acht inhoudelijke reflecties. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online Educa Berlijn: persoonlijk leren, actief leren en het leren van feiten #oeb14

Dag 2 van de 20ste Online Educa Berlijn ging traditiegetrouw weer van start met twee plenaire sessies. Ik ben naar ‘Education’s Reality Check’ gegaan. Over persoonlijk leren, de lerende als ‘producent’ en het belang van feiten om misconcepties te bestrijden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB: Verschillen tussen presentaties en praktijk? #oeb14

Een aantal jaren geleden heb ik opgemerkt dat er bij de Online Educa Berlijn wel eens sprake is van een kloof tussen geschetste vergezichten en de praktijk van alledag. Tijdens  presentaties worden bestaande manieren van en systemen voor onderwijs, opleiden en leren regelmatig ter discussie gesteld. Als je vervolgens praktijksessies

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De belangrijkste e-learning trends volgens Howard Rheingold #oeb14

Tijdens de middagpauze had ik als redactielid van e-learning.nl kort de gelegenheid om te spreken met één van de internationale e-learning veteranen, Howard Rheingold. Wat zijn volgens heb de drie belangrijkste trends op het gebied van e-learning van de afgelopen 20 jaar? This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder