Tablets zijn krachtige leertechnologieën, maar geen babysitter

De bijdrage Tablets make great learning tools for kids, but parents should be vigilant laat zien dat tablets rijke leertechnologieën zijn, maar dat ouders de tablet niet als een ‘babysitter’ moeten gebruiken. De aanbevelingen voor ouders gelden m.i. ook voor leerkrachten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Beïnvloedt de ondernemende student ook het Nederlandse hoger onderwijs?

Nederlandse instellingen voor hoger onderwijs krijgen te maken met andere doelgroepen. Dat leidt tot innovatie van het curriculum waarbij meer rekening gehouden zal worden met principes uit de volwasseneneducatie, informeel leren en inzichten rond online leren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorspoedig 2015!

Het afgelopen jaar werd uiteraard gedomineerd door de aanslag op de MH 17, twee vliegrampen, de vreselijke strijd in Syrië, Irak, Gaza, Oekraïne en Ebola. Klimaatonderhandelingen in Peru lijken een gevoel van urgentie te ontberen. In Nederland zal de decentralisatie van de zorgtaken naar de gemeenten in 2015 ongetwijfeld op

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat waren in 2014 mijn favoriete sites en blogs over technology enhanced learning?

Pedro de Bruyckere postte gisteren zijn belangrijkste bronnen van het afgelopen jaar. Hij nodigde zijn lezers uit hun ‘topbronnen’ te delen. Daarom hieronder mijn favoriete bronnen op het gebied van ICT en leren (in willekeurige volgorde), media die ik gebruik om bronnen te raadplegen en te verwerken, de top 10

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder