Casus van Design39Campus: integratie onderwijsconcept en leeromgeving

Design39Campus is een nieuwe, innovatieve, school voor zogenaamd K-12 onderwijs. Schoolleider Sonya Wrisley beschrijft het onderwijsontwerp van deze school. Daarbij vallen een duidelijke visie op, naast integrale aandacht voor leertechnologie en de fysieke leeromgeving. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

In hoeverre bepalen ICT-systemen de praktijk van het onderwijs?

Gisteren ontspon zich een korte Twitter-discussie over over leerlingvolgsystemen (en elektronische leeromgevingen) die richting zouden geven aan de praktijk van het onderwijs. De vraag daarbij was/is of dat inderdaad het geval is, en of dat erg is. Aangezien deze discussie m.i. minder geschikt is voor x-keer 140 tekens, wil ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder