Community-based learning inbedden binnen het curriculum

Maatschappelijke stages kunnen leerzame leerervaringen zijn voor jongeren in het voortgezet onderwijs. In de VS spreken ze daarbij van ‘community-based learning’. Belangrijk aspecten daarbij zijn leerlinggecentreerdheid en inbedding in het curriculum. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impact nieuwe technologie wordt niet bepaald door tempo

De impact van nieuwe technologieën op onze samenleving wordt vooral beïnvloed door de  de schaal waarop de technologieën worden toegepast, en de passende organisatievorm om  van deze nieuwe technologieën te profiteren. Het gaat dus niet om de technologieën op zich of het tempo waarin deze worden geaccepteerd. Wat betekent dit

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Socio-technologisch stagnerende jaren (en wat ons te wachten staat)

In vergelijking met eerdere lustrums is de periode 2010-2015 er één van stagnatie als het gaat om ontwikkelingen op sociaal en technologisch gebied. Dat stelt Martin Weller in zijn  reflectie Waiting for the great leap forward. Op zich heeft hij een punt, al vergeet hij één relevante ontwikkeling. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De ambivalentie ten aanzien van digitale media #LEARNTEC

Anno 2015 gebruiken we massaal digitale media. Tegelijkertijd hebben we een ambivalente houding ten aanzien van die media. Dat is ook niet voor niets. We gebruiken digitale media namelijk niet altijd op een effectieve manier. Bovendien hebben digitale media onaangename bijwerkingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kun je leren en werken integreren? #LEARNTEC

Tijdens dag 1 van de LearnTec heb ik de gelegenheid gehad om twee sessies over ‘corporate e-learning’ bijgewoond. Bovenstaande titel was het onderwerp van beide sessies. Het waren twee heel verschillende presentaties, die uitgingen van redelijk traditionele vormen van e-learning. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder