De bijdrage van MOOCs aan corporate universities

Sahana Chattopadhyay heeft veel tekst nodig om uiteindelijk bij de kern van haar pleidooi te komen: massive open online courses kunnen een belangrijke rol spelen binnen corporate universities, en op die manier een brug helpen slaan tussen vraagstukken binnen een arbeidsorganisatie en talentontwikkeling van medewerkers. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ideologisch gedreven toekomstvisies op ICT en onderwijs

Voorspellers van de invloed van leertechnologie op onderwijs en opleiden doen dat vaak vanuit een neoliberale agenda, waarbij kostenbesparingen en efficiëntie in plaats van toegankelijkheid en kwaliteit leidend lijken te zijn. Dat moeten we vooral niet uit het oog verliezen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Enkele didactische uitgangspunten voor online leren

Het artikel How Blended Learning and Gamification Increase Student Engagement beschrijft de casus van een docent die lerenden via WordPress laat participeren in digitale ontwerpmissies. Deze casus onderstreept in feite enkele belangrijke didactische uitgangspunten voor online leren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

In welke mate heeft Thiel’s dropout club succes gehad?

Hoe vaak komt het niet voor dat een radicaal initiatief wordt gelanceerd, waar je vervolgens niets meer van hoort? Daarom vind ik het mooi dat The Chronicle of Higher Education terugblikt op Peter Thiel’s alternatieve programma voor ondernemende jongeren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder