Blended learning ontwikkelen tijdens een studiedag

Vandaag vond studiedag twee plaats over het ontwikkelen van blended learning. De doelgroep van deze tweedaagse -met tussendoor een werkopdracht- werd gevormd door een groep enthousiaste medewerkers van het Fontys Educatief Centrum. Een mooi voorbeeld van werkend leren, vind ik. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

CINOP Lentesessie: drie trends ICT en leren

Vandaag heeft CINOP een bijeenkomst georganiseerd waar men een ‘goed gesprek’ met relaties heeft gevoerd over de kruisbestuiving tussen arbeidsmarkt en onderwijs. Ik mocht daarbij met Pieter van Knippenberg (ROC West-Brabant) ingaan op de toekomst van het leren, en de impact van technologie op dit leren. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

MOOCs als proeftuin voor onderwijsvernieuwing

Eén van de redenen die onderwijsinstellingen kunnen hebben om massive open online courses te ontwikkelen en aan te bieden, is de laboratoriumfunctie die MOOCs kunnen hebben. De bijdrage Innovative MOOCs Take Learning in New Directions van Dian Schaffhauser laat dit duidelijk zien. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kleine opleidingen toegankelijk houden dankzij technology enhanced learning

In de huidige discussie over het verondersteld doorgeslagen rendementsdenken in het hoger onderwijs ontbreekt m.i. één element: de rol die technology enhanced learning kan spelen bij het toegankelijk houden van kleine opleidingen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder