De invloed van formatief toetsen en peer assessment op student engagement binnen MOOCs.

Formatieve toetsen en strategieën op het gebied van peer assessment kunnen de betrokkenheid van lerenden bij massive open online courses vergroten. Dat stelt eCampus News op basis van een Catalaanse analyse van zeven MOOCs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Inschrijven online masterclass motivatie en onderwijs #OU_Nederland #Welteninstituut

Onlangs blogde ik over een gratis online masterclass over motivatie en onderwijs, die Rob Martens van het Welten-instituut (OU) van 24 juni tot en met 1 juli  verzorgd.  Inmiddels kun je je voor deze masterclass inschrijven. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Actief leren in de virtual classroom

Anno 2015 beschikken we over breedband en krachtige technologieën waardoor we webinars of virtual classrooms kunnen faciliteren, waar lerenden plaatsonafhankelijk en tijdgebonden leren. We moeten daarbij wel extra goed nadenken over de didactiek die we daarbij hanteren. Diana Howles pleit zelfs voor een ‘flipped virtual classroom’ waar sprake is van actief

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder