Blessent mon cœur d’une langueur monotone (lancering yOUlearn) #OU_NL

Wie -net als ik- de memorabele film The Longest Day een keer of 8 gezien, weet dat de zin “Blessent mon cœur d’une langueur monotone” (verwond mijn hart met eentonige matheid) uit een gedicht van Paul Verlaine de gecodeerde aankondiging was van D-Day die via Radio London werd uitgezonden. Met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren met leertechnologie: trends en ontwikkelingen #SPOK15

“Sharing the Power of Knowledge”. Onder die noemer organiseert het Expertise Centrum Opleidingskunde Defensie al enkele jaren een meerdaags seminar voor opleiders binnen Defensie. Ik mocht hier vandaag een keynote verzorgen over trends en ontwikkelingen op het gebied van leren met leertechnologie. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Puur cyberpesten emotioneel minder schadelijk dan ‘persoonlijk’ pesten

Ik heb altijd gedacht dat cyberpesten meer schade kon aanrichten dan ‘persoonlijk’ pesten. Het is immers heel lastig om online sporen uit te wissen, waardoor pesterijen je heel lang kunnen achtervolgen. Puur cyberpesten blijkt echter minder schadelijk te zijn dan ‘persoonlijk’ pesten. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

#Mediawijsheid in de klas aanwinst voor de onderwijspraktijk

Sinds kort kun je de publicatie “Mediawijsheid in de klas” bestellen. Deze blogpost bevat mijn bespreking. Volgens mij mag dit fraaie boek niet ontbreken in de boekenkast van onderwijsprofessionals, die zich op welke manier dan ook met mediawijsheid bezighouden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder