Hoe kun je docenten ondersteunen bij het gebruik van ICT in het onderwijs?

Eén van de grote uitdagingen van het onderwijs is om te bevorderen dat de meerderheid van de docenten ICT op een strategische en didactische goede manier gebruikt. Docenten verdienen daarbij ondersteuning. Maar je zult hen ook moeten betrekken bij de vormgeving van die ondersteuning. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Moeten we ICT maar uit ons onderwijs verbannen vanwege de ‘donkere kanten’ ervan?

Het wordt hoog tijd dat we meer oog hebben voor de aantasting van menselijke en democratische waarden door ICT. De onderliggende ideologie reduceert mensen namelijk tot enen en nullen, tot programmeerbare eenheden. Een consequentie daarvan is om ICT uit het onderwijs te bannen. Aldus criticaster Audrey Watters onlangs tijdens een

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blessent mon cœur d’une langueur monotone (lancering yOUlearn) #OU_NL

Wie -net als ik- de memorabele film The Longest Day een keer of 8 gezien, weet dat de zin “Blessent mon cœur d’une langueur monotone” (verwond mijn hart met eentonige matheid) uit een gedicht van Paul Verlaine de gecodeerde aankondiging was van D-Day die via Radio London werd uitgezonden. Met

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leren met leertechnologie: trends en ontwikkelingen #SPOK15

“Sharing the Power of Knowledge”. Onder die noemer organiseert het Expertise Centrum Opleidingskunde Defensie al enkele jaren een meerdaags seminar voor opleiders binnen Defensie. Ik mocht hier vandaag een keynote verzorgen over trends en ontwikkelingen op het gebied van leren met leertechnologie. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder