Weer geen ‘revolutie’ in het onderwijs dankzij ICT

Keer op keer voorspellen voornamelijk Angelsaksische vertegenwoordigers van de e-learning industrie dan wel publicisten dat een nieuwe technologie, of een door ICT-gefaciliteerde verandering, een revolutie zal veroorzaken in het onderwijs. Eind 2011-2012 was het de beurt aan massive open online courses. Dat blijkt -zoals zo vaak- weer erg tegen te

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online masterclass: Sociaal leren en Learning Analytics #OU_Nederland #Welteninstituut

Hoe laat je studenten efficiënt samen leren binnen een online omgeving? Hoe kun je sociaal leren online vormgeven, monitoren, evalueren en bijsturen? Deze en andere vragen staan centraal tijdens de online masterclass die Maarten de Laat en Bieke Schreurs (Open Universiteit van 2 september tot 11 september aanstaande verzorgen. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe MOOCs kunnen bijdragen aan innovatie van het campusonderwijs

Onderwijsinstellingen hebben verschillende redenen om aan de slag te gaan met massive open online courses. Eén van de redenen is het vernieuwen van het reguliere onderwijs, op basis van de ervaringen met MOOCs. De Duke University is daar een duidelijk voorbeeld van. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder