Sinds vandaag gebruik een eigen logo. Deze blogpost bevat de toelichting op dit logo. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOntwikkelingen op het gebied van technology enhanced learning en e-learning
Sinds vandaag gebruik een eigen logo. Deze blogpost bevat de toelichting op dit logo. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet onderwijs verandert vooral op kleine schaal en in een kalm tempo. Grote betrokkenheid van docenten en veranderingen in de structuur van het onderwijs bevorderen onderwijshervormingen. En dan blijken ook meer fundamentele onderwijsveranderingen mogelijk te zijn. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderOp vrijdag 9 oktober a.s. organiseren mijn oud-collega’s van het Welten-instituut van de Open Universiteit, een conferentie over praktijkgericht onderzoek. De dag staat in het teken van het uitwisselen van ervaringen met het doen van onderzoek in een samenwerkingsrelatie tussen theorie en praktijk. This content is published under the Attribution
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderAmber Walraven gebruikt haar blog om te reflecteren op een college waar zij niet tevreden over is. Zij vraagt haar lezers om een reactie. Die wil ik graag geven. Ik hoop dat ook anderen hier wat aan hebben. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderAfgelopen zomer is het boek “Social learning en leren met sociale media” van Marcel de Leeuwe en mij uitgekomen. Onlangs werd ik geattendeerd op een publicatie met de verwarrende titel “Teaching Crowds”, dat raakvlakken heeft met ons boek. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderHet was Pim Fortuyn die ooit pleitte voor het verwijderen van de computer uit het onderwijs. Fortuyn had zich gisteren vast verkneukeld als hij de populaire pers had kunnen volgen over een recent OECD-rapport over de relatie tussen leerprestaties en het gebruik van de computer. Volgens mij is er echter geen reden
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderTraditionele hoorcolleges zijn niet alleen weinig effectief, maar bevorderen ook nog eens de ongelijkheid binnen het onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderNieuwe technologie kan leiden tot ontwrichtende innovaties. Pranab Chaktaborty probeert een verklaring te vinden waarom massive open online courses vooralsnog niet hebben geleid tot een grote verandering binnen het hoger onderwijs, en dat -concludeer ik- ook niet zullen gaan doen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderxAPI is een relatief nieuwe ontwikkeling op het gebied van ICT en leren. Deze specificatie zou het mogelijk maken deelname aan allerlei leeractiviteiten te registreren, niet alleen van formeel leren. Er is echter nog een aantal vragen te beantwoorden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verderBij de invoering van ICT in het onderwijs laten we ons vaak graag leiden door de succesverhalen van andere organisaties. Waarom gaat dat echter niet automatisch goed? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.
Lees verder