Digitale geletterdheid binnen het onderwijs integreren

De Digital Pedagogy Toolbox Series is een verzameling artikelen van het Canadese BCCampus over didactiek en digitale technologie. In Digital Pedagogy Toolbox: Integrating Digital Literacy Practices verkent Taruna Goel hoe docenten en lerenden digitale bekwaamheden en vaardigheden kunnen ontwikkelen met behulp van een raamwerk op dit terrein. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ChatGPT: vloek en/of zegen voor onderwijs en leren & ontwikkelen?

Volgende week vindt in Berlijn de Online Educa plaats. Generatieve AI is daar een belangrijk thema. Ik verzorg daar een presentatie met als titel. ChatGPT: Curse and/or Blessing for Education and Learning & Development? De organisatie heeft mij gevraagd om in een online artikel in te gaan om dit onderwerp.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Generatieve AI verantwoord inzetten: welke afspraken maken we?

Ik heb gisteren tijdens de conferentie AI: De Creatieve (R)evolutie in het Onderwijs van SinLucas en Grafisch Lyceum Rotterdam twee keer een sessie verzorgd over het maken van afspraken, regels en richtlijnen binnen onderwijsinstellingen, om op een verantwoorde manier gebruik te maken van generatieve AI-toepassingen zoals ChatGPT, GPT’s, Claude en

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder