Mislukt ‘iPad’-project beschreven aan de hand van model implementatie

Bij de implementatie van ICT en leren maak ik gebruik van een model dat uit zes factoren bestaat. In deze blogpost gebruik ik dit model om een berucht mislukt ‘iPad-project’ te beschrijven. Of kunnen we beter zeggen: een mislukt Pearson-project? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

‘Blended learning’ kan wel degelijk leiden tot betere leerresultaten

Onlangs was er veel aandacht voor het OECD-rapport waaruit zou blijken dat het gebruik van ICT kan leiden tot slechtere leerprestaties. Een recente case studie laat zien dat ‘blended learning’ wel degelijk kan leiden tot betere leerresultaten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Agora Roermond: collectief lef en gespreid leiderschap

Is het moeilijk om binnen ons bestaande onderwijssysteem een drastische onderwijsinnovatie te realiseren? Best wel. Maar onmogelijk is het niet. Dat laat Agora Roermond m.i. zien. Investeringen in het ‘sociale kapitaal’ zijn daarbij van groot belang. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder