Deelnemen aan de Fontys post-hbo opleiding e-learning?

Half november start weer de post-hbo opleiding e-learning van Fontys. Deze opleiding is opgezet volgens een concept van ‘blended learning’, waarbij deelnemers ook zelf actief aan de slag gaan met praktijkopdrachten. Ik ben één van de gastdocenten. Er zijn nog plaatsen beschikbaar. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Leidt een 21ste eeuwse pedagogiek tot goed gebruik van ICT op school?

Onlangs heb ik aandacht besteed aan het inmiddels geruchtmakende OECD-rapport over de relatie tussen leerprestaties en ICT. Vandaag verscheen in de Volkskrant een opiniestuk waarin Maurice de Hond, net als ik, ook concludeert dat je op basis van dat rapport ICT niet uit het onderwijs kunt bannen. Toch is op zijn

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Belangrijke principes met betrekking tot onderwijshervormingen

Het onderwijs verandert vooral op kleine schaal en in een kalm tempo. Grote betrokkenheid van docenten en veranderingen in de structuur van het onderwijs bevorderen onderwijshervormingen. En dan blijken ook meer fundamentele onderwijsveranderingen mogelijk te zijn. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Conferentie “De praktijk van het praktijkonderzoek” #OU_OW

Op vrijdag 9 oktober a.s. organiseren mijn oud-collega’s van het Welten-instituut van de Open Universiteit, een conferentie over praktijkgericht onderzoek. De dag staat in het teken van het uitwisselen van ervaringen met het doen van onderzoek in een samenwerkingsrelatie tussen theorie en praktijk. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder