‘Blended learning’ kan wel degelijk leiden tot betere leerresultaten

Onlangs was er veel aandacht voor het OECD-rapport waaruit zou blijken dat het gebruik van ICT kan leiden tot slechtere leerprestaties. Een recente case studie laat zien dat ‘blended learning’ wel degelijk kan leiden tot betere leerresultaten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Agora Roermond: collectief lef en gespreid leiderschap

Is het moeilijk om binnen ons bestaande onderwijssysteem een drastische onderwijsinnovatie te realiseren? Best wel. Maar onmogelijk is het niet. Dat laat Agora Roermond m.i. zien. Investeringen in het ‘sociale kapitaal’ zijn daarbij van groot belang. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Drie manieren om veranderingen mogelijk te maken #OEB15

Editie 2015 van de Online Educa Berlijn gaat over het mogelijk maken van veranderingen via leren, opleiden en onderwijs en binnen leren, opleiden en onderwijs. In de laatste nieuwsbrief staan een aantal voorbeelden. Ik wil er drie belichten. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Online masterclass “Eigentijds toetsen” #OU_OW

Wat zijn recente ontwikkelingen die de kwaliteit van toetsing kunnen verhogen? Deze vraag staat centraal tijdens de online masterclass ‘Eigentijds toetsen’ die dr. Desiree Joosten-ten Brinke (Welten-instituut, Open Universiteit) van 7 tot 14 oktober 2015 verzorgt. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Uitgangspunten kwalitatief goede technology enhanced learning

Het gebruik van ICT voor leren is geen sinecure. Er is geen leertechnologie of app die garandeert dat lerenden ook met succes leren. Maar volgens Laura Moorhead zijn er wel 8 uitgangspunten waaraan ‘technology enhanced learning’ moet voldoen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder