Blended learning design: activerend en motivatie-bevorderend leren met ICT

Vanochtend heb ik het ochtendgedeelte verzorgd van module 3 van SBO-cursus Blended Learning Design. Ik ben daarin vooral ingegaan op vormen van actief leren met behulp van ICT, en op activiteiten die je kunt uitvoeren om de motivatie van lerenden bij blended learning te bevorderen. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Student engagement: belangrijk en complex

De betrokkenheid van lerenden wordt vaak gezien als een belangrijke ‘beïnvloeder’ van studiesucces. Tegelijkertijd blijkt het een complex concept te zijn. Ik heb vanmiddag twee publicaties over dit onderwerp gelezen waarvan in in deze blog post de belangrijkste elementen wil presenteren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Educatieve toepassing sensortechnologie afhankelijk van stabiliteit en betrouwbaarheid

Sensortechnologie wordt steeds vaker toegepast, met name op het gebied van gezondheid, leefstijl en productiviteit. De laatste jaren wordt ook verkend of er educatieve toepassingen zijn voor deze technologie. In deze blogpost illustreer ik dat een stabiele en betrouwbare technologie hier noodzakelijk voor zijn. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meer flexibilisering bij lerarenopleidingen gewenst

De coalitiepartijen VVD en PvdA willen het systeem van lerarenopleidingen drastisch veranderen om het vak van docent aantrekkelijker te maken. Wat mij betreft kunnen lerarenopleidingen best een dosis verandering gebruiken. Maar anders dan de geachte coalitie voor ogen heeft. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blended learning ontwikkelen met het 30-15-5-model

‘Blended learning’ is net zo’n vervelend containerbegrip als e-learning. Er is al sprake van blended learning als we leren tijdens fysieke bijeenkomsten combineren met online leren op afstand. Maar verder kan blended learning veel verschillende gezichten hebben. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder