Openingssessie Online Educa Berlijn: uitdagingen van de moderne samenleving #OEB15

Onder leiding van journalist Nik Gowing spraken drie keynotesprekers vanochtend tijdens de plenaire openingssessie van de Online Educa Berlijn over mogelijkheden van individuen en organisaties om technologie en kennis te gebruiken voor het realiseren van snellere veranderingen. Er is namelijk veel gebeurd, maar veel ook nog niet. Daarbij zouden we

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een ander onderwijssysteem leidt niet (alleen) tot minder ongelijkheid #OEB15

Het onderwijs zou onvoldoende inspelen op technologische vernieuwingen, waardoor nieuwe werknemers met een ’skill gap’ de arbeidsmarkt betreden. Dat zou ten koste gaan van de economische ontwikkeling, en van de inkomenspositie van werknemers. Volgens Paul Krugman ligt dit toch een tikkeltje anders, en ik deel zijn mening. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Blended learning: maak je eigen didactisch model

Vanmiddag heb ik tijdens de Middag van de Digitale Didactiek van ROC Midden-Nederland een keynote verzorgd over ‘blended learning’. Ik heb er voor gepleit dat je als docententeam je eigen didactisch model moet construeren, om betekenis te geven aan dit op zich betekenisloze begrip. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder