Ervaringen met drie vooralsnog relatief onbekende tools voor synchroon online leren

Adobe Connect, BlackBoard Collaborate of Skype. We hebben er allemaal wel eens mee gewerkt of in elk geval van gehoord. Vandaag heb ik echter kennisgemaakt met drie betrekkelijk onbekende, maar krachtige applicaties voor synchroon online communiceren en leren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hebben drie belangrijke technologie-trends ook impact op leren, opleiden en onderwijs?

Sander Duivestein vat voor Marketingfacts trendoverzichten van analisten als Gartner en Forrester samen, en signaleert drie technologie-trends voor komend jaar (beter: komende jaren). In deze bijdrage verken ik of deze trends ook gevolgen hebben voor leren, opleiden en onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Steun de College Marathon voor Serious Request 2015 #SR15 #3FM

De volgende week gaat Serious Request weer van start. Met dit jaar een voor mijn vakgebied wel heel relevant thema. Eén van de acties wil ik daarom in het bijzonder aanbevelen: de college-marathon van mijn oud-collega’s van de Open Universiteit. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een frisse onderwijskundige visie op leren met ICT #NHE2015

Vandaag heb ik tijdens Next Higher Education een sessie verzorgd over het beoordelen van leertechnologie vanuit een pedagogisch-didactische invalshoek. Volgens mij is het belangrijk om vooral niet te vergeten dat je een onderwijsachtergrond hebt, bij het maken van afwegingen bij de inzet van ICT. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder