Hebben drie belangrijke technologie-trends ook impact op leren, opleiden en onderwijs?

Sander Duivestein vat voor Marketingfacts trendoverzichten van analisten als Gartner en Forrester samen, en signaleert drie technologie-trends voor komend jaar (beter: komende jaren). In deze bijdrage verken ik of deze trends ook gevolgen hebben voor leren, opleiden en onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Steun de College Marathon voor Serious Request 2015 #SR15 #3FM

De volgende week gaat Serious Request weer van start. Met dit jaar een voor mijn vakgebied wel heel relevant thema. Eén van de acties wil ik daarom in het bijzonder aanbevelen: de college-marathon van mijn oud-collega’s van de Open Universiteit. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Een frisse onderwijskundige visie op leren met ICT #NHE2015

Vandaag heb ik tijdens Next Higher Education een sessie verzorgd over het beoordelen van leertechnologie vanuit een pedagogisch-didactische invalshoek. Volgens mij is het belangrijk om vooral niet te vergeten dat je een onderwijsachtergrond hebt, bij het maken van afwegingen bij de inzet van ICT. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waar is het bewijs voor 70:20:10?

Het afgelopen weekend ontspon zich een discussie tussen Pedro De Bruyckere en Charles Jennings over het bewijs achter het 70:20:10-raamwerk. Pedro vraagt in een blogpost naar een verwijzing naar een meta-studie over dit onderwerp. Bij dezen mijn bijdrage aan deze discussie. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder