Onderzoek naar persoonlijk leren met iPads

De iPad kan bruikbaar hulpmiddel zijn bij het realiseren van onderwijs waarbij rekening wordt gehouden met individuele leervragen en -behoeften. Dit heeft waarschijnlijk niet (alleen?) te maken met de eigenschappen van dit ‘device’, maar ook met de gehanteerde didactiek en de professionaliteit van de docent. Een recent master-onderzoek van Mark

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Krijgen we te maken met een ‘Uber’ voor onderwijs en opleiden?

Internettechnologie draagt bij aan ‘disruptie’ binnen tal van sectoren. Denk aan de taxibranche of aan de muziekindustrie. Onderwijs en opleiden zijn niet te vergelijken met dergelijke branches. Toch verwacht ik dat met name ‘een leven lang leren’ te maken krijgt met disruptie. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwerp leeractiviteit kan uitval bestrijden

Het ‘learning design’ van massive open online courses is van invloed op de mate waarin lerenden voortijdig stoppen met een MOOC. Deze conclusie kun je m.i. doortrekken naar online leren in het algemeen. Maar welke elementen beïnvloeden de “sticking power”? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder