Krijgen we te maken met een ‘Uber’ voor onderwijs en opleiden?

Internettechnologie draagt bij aan ‘disruptie’ binnen tal van sectoren. Denk aan de taxibranche of aan de muziekindustrie. Onderwijs en opleiden zijn niet te vergelijken met dergelijke branches. Toch verwacht ik dat met name ‘een leven lang leren’ te maken krijgt met disruptie. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Ontwerp leeractiviteit kan uitval bestrijden

Het ‘learning design’ van massive open online courses is van invloed op de mate waarin lerenden voortijdig stoppen met een MOOC. Deze conclusie kun je m.i. doortrekken naar online leren in het algemeen. Maar welke elementen beïnvloeden de “sticking power”? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het bewijs achter 70:20:10?

Het 70:20:10-model staat volop in de belangstelling. Er is echter ook kritiek op dit model. Charles Jennings, Laura Overton en Genny Dixon hebben verleden week daarom een rapport gepubliceerd met de titel 70+20+10=100 The Evidence Behind the Numbers. Waar heeft dit bewijs betrekking op? This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder