Twintig cognitieve vooroordelen die beslissingen ondermijnen

‘Cognitive bias’ oftewel cognitieve vooroordelen kunnen ons danig in de weg zitten bij het nemen van beslissingen. Databases die gebruikt worden voor AI of learning analytics kunnen ook cognitieve vooroordelen bevatten. Via LinkedIn kwam ik een infographic tegen met maar liefst twintig soorten ‘cognitive bias’. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Voorbeeld van een ambitieus microcredential programma

De University of Texas System heeft in samenwerking met Coursera een uitgebreid microcredential-programma gelanceerd. Hiermee willen de initiatiefnemers lerenden, docenten en overige medewerkers en alumni van de UT voorbereiden op de arbeidsmarktbehoeften van Texas, zonder dat dit de lerenden geld kost. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Meer levensechte interactie in de Metaverse

Terwijl ontwikkelingen op het gebied van generatieve AI bepaald niet stilstaan, illustreert een interview met Meta’s CEO Mark Zuckerberg een belangrijke evolutie van de Metaverse die op termijn ook gevolgen kan hebben voor leren, opleiden en onderwijs. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Op welke manier veranderen generatieve AI-applicaties zoals ChatGPT het werk van een sportbedrijf?

Gisteren heb ik een workshop verzorgd voor medewerkers van het sportbedrijf van de gemeente Tilburg. We zijn ingegaan op de invloed van generatieve AI-applicaties zoals ChatGPT op hun werkzaamheden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder