One-to-one laptopprogramma’s kunnen tot betere leerprestaties leiden

Onderzoekers van de Michigan State University concluderen op basis van uitgebreid onderzoek dat zogenaamde “one-to-one” laptop programma’s gerelateerd kunnen worden aan hogere toetsscores op het gebied van taal, wiskunde en ‘science’. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Tweedaagse professionaliseringssessie blended learning ontwerpen

Gisteren en vandaag heb ik een professionaliseringssessie voor twee medewerkers van Provinciaal Onderwijs Vlaanderen begeleid. Tijdens deze tweedaagse heb ik samen met Katrien Bernaerts en Bram Bruggeman gewerkt aan het herontwerpen van een blended TOLL-cursus. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

ICT in het onderwijs: wat werkt? (workshop)

Hoe kun je ICT binnen je onderwijs inzetten, zodat het bijdraagt aan meer effectief en aantrekkelijk onderwijs? Deze vraag stond centraal tijdens een workshop die ik gisteren heb verzorgd tijdens het Onderwijscafé van Leeuwenborgh Opleidingen. Het beantwoorden van vijf vragen speelde hierbij een belangrijke rol. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Binnen verschillende typen organisaties wordt verschillend geleerd

In “Species of Organizations” heeft Henry Mintzberg zijn organisatietypologie weer eens afgestoft. Je moet volgens hem verschillende typen organisaties ook verschillend besturen en (helpen) veranderen. Naar mijn mening wordt binnen verschillende typen organisaties ook verschillend geleerd. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder