Brengt veranderende wetgeving digitale transformatie van het hoger onderwijs dichterbij?

Internettechnologie alleen leidt niet tot digitale transformatie van het onderwijs. Daar is meer voor nodig. Bijvoorbeeld veranderende wetgeving. In het Verenigd Koninkrijk lijkt de eerste stap op dit terrein te zijn gezet. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De organisatie van ’kenniswerk’ is een leerproces

Verbeteringen en innovaties van producten, services en processen komen steeds vaker tot stand doordat werknemers in staat zijn actuele kennis toe te passen en om te zetten in toegevoegde waarde voor de organisatie en diens belanghebbenden. Volgens Maura Thomas maken organisaties echter een aantal fouten die dergelijk kenniswerk belemmeren. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Studie naar gebruik laptops/tablets in de klas onderstreept conclusie John Hattie

Onderzoek van MIT naar het gebruik van laptops/tablets in de klas leidt in eerste instantie tot slecht nieuws voor diegenen die ’technology enhanced learning’ een warm hart toedragen. Ook nu moeten we oog hebben voor de nuance. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder