ICT kan effectief zijn voor onderwijs, maar…. #ictwerkt

Vandaag organiseerden Kennisnet en de NRO de Onderzoeksconferentie 2016. Tijdens deze onderzoeksconferentie presenteerden wetenschappers resultaten uit onderzoek naar ICT in het onderwijs. Ik was niet in de gelegenheid om deze conferentie bij te wonen. Daarom ben ik blij met enkele bronnen. Deze bronnen leiden niet tot zwart-wit conclusies. Duidelijk is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hebben onderwijsinstellingen wel een digitale leeromgeving nodig?

Bij tijd en wijle worden kritische bijdragen gepubliceerd over nut en noodzaak van de digitale leeromgeving. Nu menig onderwijsinstelling in ons land (gedwongen) bezig is met een heroriëntatie op de DLO is het opportuun om weer eens naar enkele argumenten te kijken. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

MIT Media Lab stelt tools voor certificering via Bitcoin blockchain-technologie beschikbaar

Is de digitale transformatie van het onderwijs weer een stapje dichterbij gekomen? Het MIT Media Lab -al vaker grondlegger van onderwijsinnovaties- lijkt er namelijk in geslaagd te zijn om blockchain-technologie te gebruiken voor certificering. Zij stellen hun kennis vrij beschikbaar. Er is echter nog veel werk aan de winkel. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Kunnen we maar beter ‘luddites’ worden als het gaat om ICT in het onderwijs?

Bij tijd en wijle kom ik bijdragen tegen die de zinvolheid van ICT voor leren betwijfelen. Dergelijke bijdragen zetten me aan het denken, verbazen me of toveren een grijns op mijn gezicht. Vanochtend was dat laatste het geval. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder