Hoe kan leertechnologie bijdragen aan de evolutie van een documentatiecentrum tot leercentrum?

Documentatiecentra (en bibliotheken) hebben altijd een specifieke rol gehad op het gebied van leren en ontwikkelen. Er wordt vaker gesteld dat deze rol is uitgespeeld nu we dankzij internet de beschikking hebben over massa’s informatie. Een misvatting, als je het mij vraagt. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom het problematisch is dat veel 75-plussers niet online zijn

Gisteren maakte het CBS bekend dat ruim 1 miljoen Nederlanders nooit gebruik maken van internet. Ik gaf aan dat problematisch te vinden. Een aantal volgers op Twitter vroeg zich met name af waarom 75-plussers online moeten zijn. Wat mij betreft zijn zelfstandigheid en het voorkomen/doorbreken van een isolement hierbij sleutelwoorden.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

High impact learning: een nieuw model voor betekenisvol en toekomstig leren?

De laatste tijd word ik via mijn RSS-feedreader regelmatig geattendeerd op Filip Dochy’s model van ‘high impact learning’. Dit model wil een antwoord geven op de vraag wanneer en hoe wij in de toekomst leren, op een manier die een sterke impact heeft, ook nadat een lerende bijvoorbeeld van werksituatie

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder