Ondersteunende versus autonome AI voor docenten en opleiders

Philippa Hardman bespreekt in deze blogpost de impact van twee AI-modellen voor leren en ontwikkelen: ‘Assisted AI’ en ‘Autonomous AI’. Deze modellen hebben volgens haar een aanzienlijke impact op het ontwerpen en faciliteren van leerervaringen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Forse investeringen in online tutoring hebben niet het beoogde effect

In de Verenigde Staten stimuleert de overheid scholen om te investeren in online tutoring om onderwijsachterstanden, opgelopen tijdens de Corona-pandemie, weg te werken. Jill Barshay schrijft dat er weinig bewijs is dat online tutoring veel lerenden helpt, ook al wordt er een vermogen in geïnvesteerd. De belangrijkste oorzaak is waarschijnlijk:

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Natuurwetenschappen bestuderen in de Metaverse?

De bijdrage Make Science Learning Easier with Metaverse Platform for Education is van een commercieel bedrijf dat zich onder meer bezighoudt met het ontwikkelen van leeromgevingen in de Metaverse. Hun inhoudelijke argumentatie om de metaverse voor ‘science’ -natuurwetenschappen- te gebruiken, en de voorbeelden vind ik voldoende interessant om hier weer

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie bijeenkomst twee AI Advisory Board ROERCollege Schöndeln

Op 14 december 2023 vond de eerste bijeenkomst plaats van de AI Advisory Board van ROERCollege Schöndeln, die ik mag begeleiden. Gisteravond vond bijeenkomst twee van deze adviesraad plaats. Deze blogpost bevat een impressie. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Enkele beperkingen van AI in het onderwijs

Artificiële intelligentie heeft potentie voor leren, opleiden en onderwijs. In On the Limits of Artificial Intelligence (AI) in Education schetst hoogleraar Neil Selwyn van de Autralische Monash University echter een aantal kritische thema’s die volgens hem een prominentere plaats moeten krijgen in toekomstige discussies over AI in het onderwijs. Ik

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom het niet slim is AI-bots te verbieden jouw artikelen te laten lezen

Verschillende nieuwssites, zoals The Guardian of de New York Times, staan generatieve AI-toepassingen niet meer toe om artikelen van hun sites te halen en hun taalmodel ermee te voeden. Ook andere websites en weblogs kunnen dat doen door een stukje code toe te voeren aan de website. Op zich heb

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder