Kijk naar het gedrag van lerenden, niet naar hun achtergrond (bij uitval)

Studenten die vaker inloggen in een digitale leeromgeving, vallen minder snel uit. Wat daar de redenen van zijn, weten we niet precies. Toch illustreert dit dat het analyseren van online studiegedrag kan leiden tot betrekkelijk eenvoudige maar effectieve interventies. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De gevolgen van Brexit voor onderwijs, onderzoek en democratie (en andere wetenswaardigheden)

Op deze zondagochtend wil ik aandacht besteden aan een aantal bijdragen die geschreven zijn naar aanleiding van #Brexit. Daarin wordt wat mij betreft wat simplistisch gedacht over de impact op het onderwijs, wordt een grote kloof binnen de samenleving geïllustreerd en worden vragen gesteld bij het democratisch systeem. This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Van virtual classroom tot digitaal werkplek leren: kansen voor Zorg en Welzijn

Vanmiddag heb ik in het kader van de Week van Onderwijs & Arbeidsmarkt een webinar met bovenstaande titel verzorgd voor ZorgZijn Werkt. Het webinar vond plaats in de applicatie Vitero die door Blended Communications wordt gehost en ondersteund. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder