Helpt Blacklist je te focussen op je belangrijkste werkzaamheden?

Het is belangrijk dat je je kunt focussen op één taak. Of je nu werkt of leert: als je snel wisselt tussen verschillende taken, dan gaat dat ten koste van de productiviteit. De applicatie ‘Blacklist’ wil gebruikers ondersteunen bij zelfregulering. De vraag is echter of Blacklist deze belofte waar maakt.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Overzicht leertechnologieën als hulpmiddel bij ontwerpsessies

In het kader van één van mijn projecten, heb ik een overzicht gemaakt van typen leertechnologieën. Dit overzicht is bedoeld als hulpmiddel bij ontwerpsessies. Veel docenten weten niet wat voor typen leertechnologieën beschikbaar zijn, en wat je er mee kunt. Ik pretendeer daarbij niet volledig te zijn. Het bondige overzicht heeft

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Combinatie vriendelijke competitie en financiële beloningen bevordert teamprestaties

Science News schrijft over een recent onderzoek naar factoren die teamprestaties bevorderen. Hoewel je appels niet met peren moet vergelijken, kunnen de conclusies volgens mij ook van toepassing zijn op onderwijs en opleiden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom Kodak de boot heeft gemist (en wat opleidingen daarvan kunnen leren)

Kodak was ooit één van de belangrijkste bedrijven ter wereld. Ze bestaan nog steeds, maar met een marktwaarde van minder dan een miljard dollar. Als verklaring wordt vaak gegeven dat Kodak de boot op het gebied van digitale technologie volledig heeft gemist. Maar is dat de werkelijke verklaring? This content

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder