Meer connectie maken met studenten door als docent het studentenleven in te duiken

Om meer zicht te krijgen in hetgeen studenten beweegt, is assistant professor Michael Wesch het studentenleven ingedoken, met een podcast als document. Volgens Wesch leidt deze aanpak tot nieuwe inzichten in leren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Reserveer het boek MensenOrganisaties: 24 evoluties onder de loep (Weet wat er speelt bij strategisch HRD)

Voor de zomervakantie heb ik een hoofdstuk geschreven voor het boek “MensenOrganisaties: 24 evoluties onder de loep”. Dit boek verschijnt half oktober, maar kan nu al worden gereserveerd. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

58 aanbevelingen op basis van onderzoek naar Massive Open Online Courses

Onderzoekers van de Britse Open Universiteit hebben een rapport geschreven waarin zij eigen onderzoek naar massive open online courses samenvatten, en 58 aanbevelingen formuleren. Deze aanbevelingen zijn wat mij betreft voor een groot deel ook relevant voor online en ‘blended’ leren in het algemeen. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Onderzoek naar de potentie van blockchain-technologie voor leren

Blockchain is één van de meest trendy technologieën op dit moment. Deze technologie kan bijvoorbeeld grote gevolgen hebben voor de financiële wereld. Maar ook op het gebied van onderwijs en leren kan deze technologie worden gebruikt. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder