Fases van het gebruik van ICT in het onderwijs: verschillende modellen

Als je aan de slag gaat met het integreren van leertechnologie binnen onderwijs en opleidingen, dan kun je daar vanuit verschillende raamwerken naar kijken. Larry Cuban heeft een nuttige bijdrage geschreven waarin hij drie van die kaders samenvat. In deze bijdrage geef ik hier een aanvulling op. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Samen leren op de werkplek met leertechnologie #EvolvaWPL

Vanmiddag heb ik een bijdrage geleverd aan netwerkbijeenkomst van het Evolva-project. Ik ben hier ingegaan op het faciliteren van werkplek leren met behulp van leertechnologie. Rob Jacobs en Karien Cloostermans zijn stil blijven staan bij “De waarde van ware waarden en de ware waarde van waarden”. This content is published

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De dynamiek van de markt van digitale leeromgevingen

Er is op het gebied van digitale leeromgevingen van alles aan de hand. Niet alleen tasten nieuwe aanbieders de marktpositie van marktleider Blackboard aan. Ook kloppen aanbieders van specifieke leertechnologieën aan de poort van de ’stad’ van onderwijsinstellingen. Verder denken onderwijsinstellingen zelf ook na over hun koers. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Veroorzaakt nieuwe technologie een revolutie in het onderwijs?

Gisteren en eergisteren had ik een Twitter-conversatie met Donald Clark over de vraag of nieuwe technologieën een revolutie hebben veroorzaakt binnen het onderwijs. Tot mijn verbazing vond Donald Clark van wel, en ik van niet. Dat vraagt om een nadere toelichting. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder