Hoe kijken studenten aan tegen het gebruik van sociale media en mobiele technologie in het onderwijs?

Het EDUCAUSE Center for Analysis and Research (ECAR) heeft onlangs onderzoek gedaan naar de perceptie en ervaringen van docenten en studenten van het gebruik van sociale media binnen het onderwijs. De Universiteit van Washington rapporteert over de uitkomsten van hun stafleden en met name van hun studenten. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Binding bij online leren: High touch met high tech #FactaWerkt

Dit was de titel van een presentatie die ik vandaag heb verzorgd tijdens een studiedag over ‘Binding’ van congresorganisatie Facta. ‘Binding’ wordt gezien als een belangrijke factor bij studiesucces. Volgens mij kun je ‘binding’ op verschillende manieren bij online leren bevorderen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Learning Tracker kan engagement lerenden bevorderen

Ik heb al eens eerder over onderzoek gelezen waaruit bleek dat het engagement van lerenden kan worden vergroot als zij regelmatig zicht hebben op hun voortgang. Binnen veel digitale leeromgevingen zijn dergelijke monitoringfunctionaliteiten echter alleen toegankelijk voor docenten. In Delft hebben ze daarom de Learning Tracker ontwikkeld. En onderzoek gedaan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder