Vier manieren waarop technologie het opleiden en trainen van werknemers heeft veranderd

Volgens de bijdrage 4 ways technology has changed employee training heeft digitale technologie ertoe geleid dat het opleiden en trainen van werknemers sneller en effectiever is geworden. De bijdrage beschrijft vier manieren. Ik plaats ook een aantal opmerkingen bij deze manieren. This content is published under the Attribution 3.0 Unported

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Format van de vraag kan misinformatie bij toepassingen als ChatGPT bevorderen

Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Een jaar waarin waarschijnlijk weer veel aandacht uit zal gaan naar generatieve AI-toepassingen zoals ChatGPT en Microsoft’s Copilot. In deze eerste blogpost van 2024 bespreek ik een onderzoek over misinformatie en ‘large language models’. Ik plaats daarbij kanttekeningen bij het onderzoek en bij de aanbevelingen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2024!

In deze laatste blogpost van 2023 blik ik terug op het afgelopen jaar, met name vanuit het perspectief als zelfstandig adviseur en projectleider. Ik wil jullie bij dezen ook prettige feestdagen wensen, en alvast een goed uiteinde en een gelukkig en gezond 2024. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De toekomst van AI in het onderwijs (volgens onder meer John Hattie en Dylan Wiliam)

Via Pedro de Bruyckere stuitte ik gisteren op een interview met John Hattie, Dylan Wiliam en Arran Hamilton. Zij reflecteren daarin op de mogelijke gevolgen van AI voor het onderwijs. Ik deel graag een aantal meer of minder opvallende uitspraken met jullie uit deze ruim één uur durende video. De

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Intrinsieke motivatie en online en blended leren

Jessica Koehler besteedt aandacht aan onderzoek naar ‘need-supportive teaching‘ om de intrinsieke motivatie bij online en blended learning te bevorderen. Zij vertaalt de bevindingen ook in strategieën die docenten kunnen toepassen bij online en blended learning. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder