Onderwijsvernieuwing redt het niet met geestdrift alleen #O4NT

Het Onderwijsblad heeft een artikel geschreven over “Onderwijs voor een Nieuwe Tijd”, het initiatief van de zogenaamde Steve Jobs-scholen. Volgens het blad van de Algemene Onderwijs-bond komen deze scholen lastig van de grond. Ondanks de kritiek die je op deze scholen kunt hebben, zijn ’zure’, gelijkhebberige, reacties wat mij betreft

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom ICT nog niet heeft geleid tot transformatie van het onderwijs?

Informatie- en communicatietechnologie, automatisering en robotisering hebben in veel bedrijfstakken geleid tot transformatie van arbeid of zelfs tot transformatie van hele sectoren. Binnen het onderwijs wordt ook steeds meer ICT toegepast. Echter, zonder dat dit  heeft geleid tot grote veranderingen. Hoe zou dat komen? This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Training Digital Learning transformatie

Op 17 en 18 november aanstaande verzorgen Daan Assen en ik een training “Digital Learning transformatie”: hoe je als manager en HRD/L&D professional jouw organisatie het beste kunt adviseren en kunt ondersteunen in een continu veranderende digitale wereld. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Affordances helpen ontwerpers e-learning bij het maken van belangrijke keuzes

De eerste keer dat ik over het begrip ‘affordances’ las, was in de inaugurale rede van Paul Kirschner, zo’n tien jaar geleden. Volgens Stephen Haskin is dit concept belangrijk bij het ontwerpen en ontwikkelen van leerarrangementen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder