Gebruik jij mobiele technologie om recht te doen aan verschillen tussen leerlingen?

Het iXperium van de Hogeschool Arnhem Nijmegen is in het kader van het TABLIO project op zoek naar goede voorbeelden binnen het primair en voortgezet onderwijs waarbij mobiele apparaten worden gebruikt om te differentiëren. Kun jij het iXperium helpen? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Gepersonaliseerd leren: van continuüm tot veelvlak

Volgens Larry Cuban hanteren scholen en docenten een enorm scala aan definities als het gaat om gepersonaliseerd leren. De variatie is de norm, niet de uitzondering. Zonder zich aan waarde-oordelen te bezondigen, wil Cuban een ‘Personalized Learning Continuum‘ ontwikkelen. Volgens mij is echter eerder sprake van een veelvlak dan van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Het leermanagement systeem vervangen door Office 365? Niet doen

Doordat onderwijsinstellingen beschikken over Office 365, en deze toepassing steeds krachtiger wordt, bestaat de neiging om Office 365 als digitale leeromgeving te gaan gebruiken en afscheid te nemen van bestaande leermanagement systemen. Vanuit het oogpunt van functionaliteit en gebruiksgemak is dit af te raden. This content is published under the

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Programma digitale leeromgeving Zuyd Hogeschool de volgende fase in

Sinds eind september ben ik aan de slag als programmamanager bij Zuyd Hogeschool. Zuyd heroriënteert zich op de digitale leeromgeving. De afgelopen tijd stond in het teken van ‘kwartier maken’. Nu gaan we een nieuwe fase in. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Hoe kun je voorkomen dat collega’s leertechnologie gebruiken?

In het kader van ‘omdenken’ presenteert Terry Freedman elf manieren waarop je kunt voorkomen dat collega’s leertechnologie gaan gebruiken. Door de zaken om te draaien maakt Freedman uiteraard duidelijk wat je dan wel moet doen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Valkuilen bij de invoering van leertechnologie vermijden

De implementatie van leertechnologie is geen sinecure. Met name als het gaat om complexe technologieën zoals een digitale leeromgeving. Deze leertechnologieën grijpen fors in, binnen verschillende onderdelen van de organisatie. Daarom moet je met diverse factoren rekening houden. Daarbij kun je in verschillende valkuilen trappen. This content is published under

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder