AI-tools voor het verminderen van de werkdruk en het verbeteren van leerresultaten #oeb23

Vandaag heb ik tijdens dag twee van de negenentwintigste editie van de OEB een presentatie gegeven over de vraag of ChatGPT een vloek of zegen is voor learning & development en onderwijs. Twee andere sprekers gingen in op hoe AI het leerproces kan versterken en op innovatieve projecten van het

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

The Big Reset: aanpassen aan een nieuw onderwijslandschap #oeb23

Vanochtend is dag twee van de negenentwintigste editie van de Online Educa in Berlijn van start gegaan met twee parallelle plenaire sessies. Ik heb de sessie bijgewoond over uitdagingen die generatieve AI voor het onderwijs met zich meebrengt. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

OEB Debat: gaat AI meer kwaad dan goed doen voor leren? #oeb23

Het jaarlijkse OEB Debat in Lagerhuisstijl ging dit keer over de stelling: Dit Huis is van mening dat de wijdverspreide toepassing van AI bij het leren meer kwaad dan goed zal doen. Oud-radiopresentator Maximilian Jarrett mocht dit jaar voorzitten. Normaliter deed Harold Elletson dat, die afgelopen zomer is overleden. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Doorbreek weerstand om productiviteit te verhogen in het tijdperk van AI #oeb23

Deze sessie ging over het omarmen van AI-tools om menselijke bekwaamheden te vergroten, leren te versnellen en virtuele assistenten te integreren in workflows. En hoe ga je om met de weerstand die je daarbij kunt ontmoeten? This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Opening Online Educa 2023: The Learning Futures We Choose #oeb23

Vandaag is de negenentwintigste editie van de Online Educa officieel gestart gegaan, met ongeveer 2000 deelnemers uit veel landen van elk werelddeel (de Noord- en Zuidpool uitgezonderd). Nederland heeft weer de grootste vertegenwoordiging. Drie sprekers mochten onder leiding van Donald Taylor reflecteren op de toekomst van leren, opleiden en onderwijs.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Bevorderen hologrammen betrokkenheid bij lerenden?

Hologram-technologie bestaat een hele tijd. Je komt deze technologie m. i. nog niet echt vaak tegen op het gebied van leren, opleiden en onderwijs. Toch zijn er toepassingen bekend, schrijft Susan Fourtané. De University of South California (USC) gebruikt deze technologie om betrokkenheid van lerenden bij onderwijs te bevorderen. This

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder