Voorbeelden van leertechnologieën voor smartphones tijdens bijeenkomsten

Smartphones zijn alomtegenwoordig. Matthew Lynch beschrijft een aantal apps die je op een iPhone kunt gebruiken tijdens klassikale sessies. Op basis van dit artikel wil ik vooral toepassingen beschrijven voor mobiele applicaties tijdens bijeenkomsten (zowel onderwijs als workshops). Opvallend daarbij is dat veel toepassingen bedoeld zijn voor het bevorderen van

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Impressie 21e-eeuwse vaardigheden: achtergronden en onderwijsimplicaties

Er wordt veel geschreven over zogenaamde 21e-eeuwse vaardigheden. Veel onderwijsorganisaties worstelen echter met de implementatie hiervan binnen het curriculum.  Daar komt bij dat ook vragen worden gesteld bij dit fenomeen. Het belang van de vaardigheden op zich worden niet ter discussie gesteld. Wel de vraag wat typisch ’21e eeuws’ eraan

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Wat bevordert de nieuwe lerende organisatie?

Het concept van de ‘lerende organisatie’ is nodig aan herijking toe. Op basis van een data-analyse onderscheidt Towards Majority zes kenmerken van de nieuwe lerende organisatie. Als organisaties deze kenmerken willen hebben, dan betekent dit niet minder dan een transformatie van de L&D-functie. This content is published under the Attribution

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

De toepasbaarheid van blockchain technologie voor onderwijs en opleiden

Blockchain technologie zal in de toekomst waarschijnlijk een belangrijke rol spelen bij het waarderen van ‘geloofsbrieven’ die lerenden via formeel en informeel leren hebben ‘verzameld’. Ik denk echter dat deze technologie ook op een andere manier voor onderwijs en opleiden gebruikt kan worden, en bepaalde administratieve processen kunnen versnellen. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder