Voor welke leerinhouden is een training een geschikte manier van leren?

Een training is één van de vele ‘interventies’ die gebruikt kan worden voor leren en ontwikkelen. Of een training een passende interventie is, is mede afhankelijk van de leerinhoud. Een training alleen is meestal ook niet voldoende voor het realiseren van het versterking of verandering van gedrag. This content is

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Welke eigenschappen maken een leerkracht authentiek? (impressie promotie @thebandb) #phdpdb

Vanmiddag is Pedro de Bruyckere (@thebandb) bij de Open Universiteit gepromoveerd op een proefschrift over de vraag: wat maakt een leerkracht authentiek? Op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek bij leerlingen van Vlaamse middelbare scholen heeft hij vier criteria gevonden. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Artificiële intelligentie leidt tot een nieuwe sociale kwestie, tenzij…

De komende jaren kunnen we een nieuwe automatiseringsgolf verwachten. De opmars van artificiële oftewel kunstmatige intelligentie en robotisering lijkt niet te stuiten. Dit zal tot een nieuwe sociale kwestie leiden. Behalve als we op tijd ingrijpen. This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder

Waarom de populariteit van virtual reality in het onderwijs zal toenemen

Virtual reality heeft absoluut potentie als je naar de didactische eigenschappen ervan kijkt. Op dit moment zijn krachtige VR-toepassingen nog minder toegankelijk op onderwijs en opleiden. Er is hooguit ruimte voor zinvolle experimenten. Er zijn echter ontwikkelingen die schaalbare toepassingen bereikbaar maken. This content is published under the Attribution 3.0

This content is published under the Attribution 3.0 Unported license.

Lees verder